Sagapo

Nu vill jag tillbaka. Jag vill inte vara hemma. Jag tycker inte om vardagen, Och jag är såå less  :(

Och ja självklart ja har massa saker jag älskar hemma, mina underbara vänner, familj,katter m.m
Men jag skulle behöva en paus och få vara borta och känna att jag faktiskt saknar vardagen i sverige. För mig är detta just nu nästan omöjligt.

När Mamma kom hem från sin långa semester nu för ett tag sen. Så hade hon köpt en present till mig. Historien bakom den är ganska rolig....


De va nämligen så att vi var inne i Thira (stan på Santorini) vi står vid ett skyltfönster fullproppat med guld och silversmycken,diamanter och annat. Men de som snor min uppmärksamhet är en liten sjöhäst i silver/blått/turkost. Mina ögon liksom drogs till den, även om den inte var nå speciell på så vis. Jag sa högt och tydligt hur mycket jag faktiskt gillade den. Inte så otippat så höll mamma med, då vi verkar ha en väldigt lika syn ibland. (speciellt om de är blått, eller hur mamma ;)
När hon iallafall berättade att hon köpt en present till mig blev jag glad, de visade sig då vara denna sjähäst. Men de fantastiska var att hon faktiskt köpt den innan jag ens kommit dit. Därför blev väl hon en gnutta förvånad också när jag peka på just den.

Nu sitter den runt min hals, och de är nästan som att bära med mig en del av santorini, vilket känns otroligt bra.
Jag hör hemma där tror jag.
Den "plockar" tydligen upp min ögonfärg rätt bra :)



2009-10-18 @ 21:01:54 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: b

Ja smex, smexigt osv osv.

2009-10-18 @ 22:17:56
URL: http://averagerob.blogg.se/
Postat av: Lowa

Vad söt den var! =)

2009-10-19 @ 12:25:56
URL: http://sketchahalo.blogg.se/
Postat av: Magda = inte Heddish

Såg den före dig... Fiiiin.

2009-10-24 @ 21:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0