Back on track.

Jag är mycket ledsen för den usla uppdateringen i december. Överhuvudtaget. Och speciellt under julhelgen. Men jag känder liksom att det inte var någon tid över ibland allt julstök. Jag är ledsen, och kittykatt påminde mig igårkväll om att jag varit slarvig i uppdateringen och de ska det bli ändring på. Jag vet att jag sagt detta flera gånger. men de blir så ibland. :)


Min jul har varit...inte som alla andra. Men väldigt bra. Min käre mamma kom hit på tisdagkväll och sov över till onsdag. Tisdag den 22 var vi och handlade julmat på citygross i bromma. Och jag har nog aldrig handlat för så mycket när det gäller mat. 1400:- drygt och kylen är full :D helt fantastiskt. nu kommer jag väl dock få äta julmat fram till mars. ^^ hoohoo. Onsdag jobbade jag och jag lämnade M hemma för och städa. Man får inte vara dum... :P Dan före dopparedan åt vi gott och bara inväntade julafton. På självaste julafton begav sig jag mamma och david ut i julruchen för att inhandla lite smått som saknades till julbordet. Jag letade hysteriskt efter en julgran..men när ekonomin inte tillät och inga granar dög fick det bli ett ljusträd istället. Oerhört stämningsfullt sådant. 
                                                                  

                                                   


Vi hade den mysigaste julafton
. Och även om det bara var jag och mamma så var det nog den bästa julen på länge. Min mamma är verkligen bäst.  Vi dukade upp ett helt julbord som att 10 personer skulle äta, men det hör liksom till. Så man har mycket att välja på..


Stämningsfulla ljuslyktor i köket som jag fick av mamma.


Jullunchen i vardagsrummet.... precis lagom till Kalle.


varje hem behöver en tomte.... ^^


Våran mycket mysiga julmiddag.... :)


På kvällen öppnade vi lite julklappar och vi båda blev jättenöjda. Jag hade redan fått julklapp av mamma. Hon betalde min nya jacka och mina nya stövlar.  Men ändå fick jag massa paket :) Två vita örngott, två svarta handdukar, en neccesär, en jättetoffla med små tofflor i som det står gäster på. man hänger den på väggen. Så när jag får gäster finns det tofflor att låna :) Dessutom fick jag en digital fotoram. Jag har länge kollat på en sådan och blev jätteglad.

 Så ni som känner mig såpass bra att ni har några gamla godingar i bildform, välkomna att skicka dom till mig så ja kan få in dom i ramen.



jag vet att detta inlägget blir väldigt långt nu men då har ni något att göra ^^


Juldagen började med TOTAL utrensning av garderob. Jag har sjukligt mycket kläder och det var dags att slänga lite för att få in det nya :) Det tog oss 2 timmar. Men kändes väldigt bra när det var klart. jag har ju en klädkammare, min egna walk-in-closet. ^^ så nu går det verkligen att WALK IN.
Sen kom min älskade sundsvallsbo. Som jag har saknat henne. Vi skulle nämligen ta oss några kalla och åka till venezia för att titta på Backtobasic live. Det var riktigt kul. Strax innan de begav sig härifrån dök min lilla kurridutt upp. Bäst.















Det var helt klart en lyckad kväll. Med diverse minnesluckor förstås. :)


Nej nu måste jag röra mig härifrån. Detta inlägg har tagit mig 1 h. ;)


Puss o hej.

2009-12-28 @ 11:47:37 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0